مصرف مولتی ویتامین برای کدام کودکان ضروریه

Tuesday، ۳ Amordaad ۱۴۰۲

برای اینکه بدانید کودک شما نیاز به مکمل های مولتی ویتامین دارد یا نه باید ابتدا با تعریف تغذیه سالم آشنا شویم:

تعریف رژیم غذایی سالم دو کلمه است : رژیم غذایی متنوع و متعادل

متنوع بودن به این معنی است که تمام گروه های غذایی در طول روز مورد استفاده قرار بگیرد.

مانند گروه های غلات، گوشت، لبنیات، میوه و سبزیجات که هر کدام یک سری از نیاز های بدن را برطرف می کنند بنابراین بسیار مهم است که در وعده های اصلی و میان وعده ها از تمامی این گروه ها استفاده شود.

و متعادل بودن یعنی به اندازه استفاده کردن از موادغذایی

حال این سوال مطرح است که چه زمانی مصرف مکمل های مولتی ویتامین مینرال ضروری است؟

در صورتی برنامه غذایی کودک تنوع کافی داشته باشد نیازی به مصرف مکمل ها نخواهد بود

یعنی اگر کودک شما در طول روز از نان و برنج، لبنیات، انواع گوشت، سبزیجات و میوه های تازه استفاده می کند تمام نیازهای او تامین خواهد شد.

ولی

  • برخی از کودکان تعداد زیادی از موادغذایی را نمیپذیرند. برای مثال به هیچ عنوان گوشت و یا میوه استفاده نمی کنند. در این زمان
  • برخی دیگر دچار مشکلات سیستم گوارش هستند. برای مثال کودکان مبتلا به مشکلات التهابی روده، سلیاک، عفونت های ادراری و یا رفلاکس (بعلت مصرف آنتی اسیدها)
  • کودکانی که به دنبال یک عارضه و بیماری مدتی کم غذا بوده اند. برای مثال کودکی که سابقه ی عمل جراحی و یا سرماخوردگی های طولانی داشته است
  • همچنین کودکانی که بعلت آلرژی های غذایی نمی توانند یک سری از موادغذایی را مصرف کنند باید برای جبران زیر نظر متخصص از مکمل ها استفاده کنند.

بارها دیده شده مادران به علت بی اشتهایی برای کودکشان مکمل تهیه کرده و به آنان می دهند و بعد از مدتی با عوارض جدی مثل مسمومیت و یا رسوب مکمل در بدن، به مراکز درمانی مراجعه می کنند...

بنابراین اگر کودک شما مشکلات نام برده شده را دارد ابتدا به پزشک و یا متخصص تغذیه مراجعه کنید و زیر نظر آنها مکمل های مولتی ویتامین مینرال را خریداری و مصرف کنید.

زهرا بابایی

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی کودک و نوجوان